Det är ett rån.

I fredags, blev min kollega Petra rånad. En maskerad man med pistol rusade in i hennes kassa, knuffade undan henne, och stal pengar.
Han fick med sig 700kronor. En struntsumma.
Vi hade möte på jobbet i tisdagskväll, angåense rånet och gick igenom lite rutiner ochsånt så alla skulle veta.
Men man tänkte ju så klart, nu har det skett ett rån, nu händer det inte igen på några år.
I går kväll sitter jag och jobbar. När jag hör en ung mansröst bakom mig "Det är ett rån flytta på dig"
jag vrider på huvudet och kollar rakt in i en pistol, och ser en svart maskerad man komma farandes i en jävla fart. först tänker ajg, det är ett skämt, men blir snart varse om allvaret i situationen.  Av ren reflex slår jag igen lådan och flyttar på mig som han sa. Men Det var ingen smart rånare. Han visste inte hur man öppnar lådan. Han skrek åt mig igen att öppna lådan, vilket jag gjorde och knuffades undan igen.
Han står där och gräver i lådan, när jag hör något bakom mig och ser en manlig kollega komma farandes i ett karatehopp och träffar tjuven klockrent i på handen och i huvudet. jag försökte akta mig så mycket som möjligt på den lilla metern man har där mellan kassorna, medan ajg tänkte "Nu ska han få plats så han kan slå ihjäl tjuven".Man tänker så kloka saker när man är i en krissituation.
Tjuven lyckas dock vända sig om och slå på min kollega så han trillar ner på golvet och tjuven hoppar över honom för att ge sig iväg. Kunder försöker lägga krokben men misslyckas och en man springer efter.
Som tur var tappade han både påse med pengar, keps och pistol. Och nu har polisen tagit honom.
Denna gången hade han fått med sig om han hade fått med sig påsen, ungerfär fem hundra.
Är det värt, att skada människor, nästan skrämma dom till döds, för småpengar?
Med stor sannolikhet är det samma person i går, som i fredags. Varför råna samma butik igen, när han knappt fick med sig något förra gångne? Denna gångne fick han inte bara med sig något, han fick ont också.

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag mår illa när jag läser det här.

Jag var så jävla arg i går efter att vi hade pratat!

Hade jag inte just då klivit av tåget efter att ha lämnat tillbaka bilen hade jag åkt upp till dig direkt

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-09-30 @ 15:36:38
URL: http://annikasdagbok.blogg.se/
Postat av: Sara

Usch... det går bara inte att fatta hur det skulle kännas. Må du aldrig behöva utsättas för det igen!!! KRAM

2011-01-14 @ 06:49:26
URL: http://www.fnissis.blogspot.com
Postat av: M-L!

Hej! Verkligen på tiden att jag hoppar in till dig!! Men fy vad hemska saker ni är med om på ditt jobb!! Vilken idiot!! Hoppas verkligen att det inte händer igen!! Man får hoppas att dom lär sig på sina misstag!!

Jaha Annika då hade min lilla grå pärla fått sig en åktur!!

Hoppas ni har det lugnt på jobbet nu!! Kram!

2011-01-23 @ 23:10:59
URL: http://kennelnewborns.blogg.se/?tmp=131845

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0