Än sätt minna dinna

Vad får ungdomar lära sig i skolan nu när dom inte behöver lära sig att stava längre?
Vad gör dom med all tid som blir över?

"Jag har sätt än ny film"
"Det är dinna skor, inte minna!"

Eller när folk skriver världens längsta statusuppdateringar på facebook och inte använder punkter eller kommatecken och bara fortsätter att skriva i all oändlighet man fattar ju inte ett jäkla skit någon stans eller när dom skriver världens längsta meningar och sen lägger alla punkter efter inlägget det tycker jag är himla festligt då ser det ut så här.....................

Till vilken nytta?
När min lillasyster gick i skolan sa lärarna till henne "Huvudsaken är att den som läser förstår"
Hur fan kan man förstå när allt är felstavat och man inte har en aning om när en mening börjar eller slutar?

Utanför en klädaffär i Tidaholm, Look hette den då, den som sitter ihop med affären Pynt och Sånt, hade dom en stor skylt en sommar.
"Allt på stället 100:-"
Festligt tänkte jag och funderade på om dom menade hela stället eller om dom bara menade ställningen med kläder som stod under skylten.

Jag hade ju kunnat gå in och rycka åt mig en jacka för 1000kr och gått till kassan och köpt den för 100. För dom hade ju en skylt som sa att allt på stället kostar 100. Då hade dom vart tvugna att ge mig jackan för 100 eftersom skylten sa det, sedan hade dom fått göra om skylten. Men jag är ju inte den som är den, så jag struntade i det.

I Tullinge stod det en handskriven skylt om att man Bytte alla slags klock, och batterier, och att dom sålde armband och ur. Till min förvåning så fanns inte ett enda armband i butiken. Bara klockor.
Det var ju särskrivningarnas kung som skrivit skylten förstås.

Kommentarer
Postat av: Carrosh

Favoriten: Kyckling lever 26,90/hg

2012-02-28 @ 18:12:33
URL: http://carrosh.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0