För halt.

Bussar var inställda, jag halkade och hamnade nästan på ändan flertal gånger bara på väg till bussen i morse. jag brukar halka noll gånger när det är halt och det tar mig fem minuter att gå till bussen. MAssor med trafikolyckor och överfulla akutmottagningar. Så började min dag.

När jag kommer till jobbet får jag höra att Posten har ställt in sin utdelning pga halkan och riskerna som den medför.
Men eftersom jag jobbar som brevbärare på City Mail så ska jag riskera mitt liv i halkan. Men eftersom jag är grym så klarade jag mig galant. Men tro inte att det var lätt.
Körde fast på blankisen en gång, men då kom två rara gossar i högstadieålder och frågade om jag ville ha hjälp. Dom drog i min lilla moped med 80kg post på så jag kom loss från isfläcken. Rart av dom.

Nu har jag lite värk i konstiga muskler efter att ha halkat fram på isen.
Men fan vad man känner sig duktig när man inte ger upp när det ser omöjligt ut.


Kommentarer
Postat av: Mom

Vad duktig du är men du måste va försiktig ;)

2012-02-22 @ 21:40:36
Postat av: Carrosh

Vilka snälla gossar! Men visst känner man sig som en ninja när man lyckas undvika att halka? :)

2012-02-23 @ 07:09:01
URL: http://carrosh.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0