Sörkajäveln.




Titta vad jag hittade för bilder! Min bästa vän Sorken som Frasse släpade in vårdag för några år sedan.

Jag klev innanför dörren och ser Frassekatt gå i cirklar och jama i vardagsrummet. Balkongdörren var öppen som den brukar vara på sommaren så kisskatten ska kunna gå ut och in som han vill.
I mitten av cirkeln ligger... TADA! Sorken :D
Det första jag tänker är "Åh fy fan vad äckligt, en död blodig råtta på mitt golv"
Men jag insåg snart att det var en söt liten sork, utan ett enda hål i sig. Frasse hade försiktigt burit in sötnosen i nackskinnet och lagt honom där.
Jag vände och vred på sötnosen och kände överallt., helt oskadd. En vit söt mage hade han också. Eller om det var en hon?
Jag ringde min kloka vän Ellin och frågade om jag fick behålla honom, men hon sade bestämt NEJ!
I stället gick jag till skafferiet och plockade åt mig lite smått o gott, gick ner i skogen och satte henom i en liten koja mellan två trädrötter tillsammans med matsäcken.
Sedan dess har jag inte sett Henom.

Frasse var en jägare utan dess like. Han kom hem med alla möjliga döda saker. SAker som en gång har levt, eller saker som var döda redan innan. Tomma smörpaket, plasten från ostar, påskfjädrar som han så fint hade plockat från busken själv, fåglar och råttor. Ingen gåva var den andra lik. Han var väldigt mån om att dra sitt strå till flocken.

Men det jag undrar är, varför blev Sorken skonad?
Varför ville Nassekatt att jag skulle ha honom om han inte skulle bli mat?
Varför gick han och vaktade på honom i vardagsrummet tills jag kom hem?
What´s the point så att säga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0