Tävling!

Det här med tävlingar.
Jag vinner aldrig något.
Eller jo, jag har vunnit massageolja och kondomer på en tävling en gång, en tröja, och 25 kr på triss.
Jag vann ju min förra mobil också, men det var inte jag som ställde upp i tävlingen utan mamma. så mamma vann varsin mobil till halva familjen.
Men när ska jag vinna det stora priset och bli ekonomiskt oberoende? Då skulle jag bli glad.

Men istället förföljs jag av otur.
Som i går.
Jag skulle med tåget från skövde kvart i sju på kvällen.
Åker i god tid från Tidaholm i mormors lilla söta bil.
Rätt var det är börjar hela bilen skaka och mamma skriker "Det är inte vägen, det är bilen!"
Jo, då exploderade framdäcket på bilskrället.
Där står vi, halvvägs till skövde med ett fastrostat extradäck, inga verktyg och ett tåg som snart ska gå.
Heja.
MEn eftersom min lillasyster har lika mycket otur som jag, så blev det min räddning.

Julia har spelat fotboll.
Hon har en stukad fot som läkaren tyckte borde röntgas. Och vart ligger röntgen, jo i skövde.
Eftersom julia har några månader kvar till sitt körkort så var ju racerförarpappa där.
Han kom i inte mindre än 170km/h och brände förbi.
När han sen stannade och plockade upp mig sken han som en sol. "gissa hur fort jag körde"
Jag tänkte, "du får inte köra så fort nu när du inte är brandman längre" Men var glad i smyg att han ändå riskerar sitt körkort för min skull.

Jag hann med tåget. Och pappa var så rar så han stannade på vägen hem och tog med mormor och anton så dom inte skulle behöva sitta där och frysa. EFter fem minuter kom mammas man med verktyg så dom kunde skruva loss extradäcket och rulla hemåt.

En typisk Linadag skulle man kunna säga.

Kommentarer
Postat av: Mom

Du glömde skriva att vi satt på vårdcentralen med Julia i 2,5 timma också. Det va en dag som jag aldrig vill ska upprepas igen, vill jag lova.

2012-03-29 @ 23:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0