Vad nu?

Ni kan aldrig gissa vad jag lyssnar på!

Mozart - lacrimosa

Jo, det är sant.
Jag lyssnar på mozart. Jag är själv förvånad.
Den här dagen har gått i musikens spår.
Först lyssnade jag på Lana del rey, sen gled jag över på gamla sonata artica, efter det gled jag in på... kommer inte ihåg, sen blev det dags för lite powermetal med Leaves eyes och efter det Enya. Då blev jg sugen på mer pianomusik vilket förde mig till bethoveen och mozart.

- Snopet! skrek öronen innan dom sa:
- Vänta, det här känner jag igen!

Vad mycket saker man blir bombaderad av utan att man egentligen har en aning.
Just den här melodin kan finnas med i väldigt många filmer. men den första film som kommer upp i minnesbilderna i min hjärna är konstigt nog edward the sissorhands.
Jag orkar inte kolla igenom filmen för att se om jag har rätt. Någon besserwisser får väl rätta mig.
Men någon film med ett mörkt hus är den med i i alla fall. Ett stort mörkt hus, med fönster som släpper in ytterst lite ljus och man ser konturerna av en människa. en Man, en johnny depp om min hjärna får bestämma.

Min hjärna kan ju vara trött också så här på nattkvisten.
'






Just där mellan 10 och 16 sekunder kommer edward upp i huvudet.

Kommentarer
Postat av: cajsa

Lite skillnad på musik i dagsläget och musik förr i tiden :P haha

2012-03-24 @ 22:37:12
URL: http://mammacajsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0